November 02, 2011

SAYA BUDAK YANG AMAT RAJIN




Hehehe...ok tak tajuk tu....the thing is lately memang aku tersangat la rajin... Rajin yang dimaksudkan di sini ialah:-

  • Rajin mengupdatekan diri di blog picisan ni
  • Rajin sesangat tgk surat2 and fail2 yang bertambun atas meja dan bawah meja aku (terkebil2 aku tengok  benda-benda ni)
  • Rajin untuk tidak menjawab panggilan telefon yang tidak diingini
  • Rajin untuk tidak memasak dan mengemas dan menguruskan rumah tangga ku
  • Pendek kata serba serbi rajin la..
Amacam rajin x ai..heheheh.. Sumer ni mungkin sebab pembawaan budak..(Ceh..alasan yang sgt klise kan) Wat ever..Semakin dekat ngan tarikh nak MELETOP ni semakin 'rajin' aku membawa diri, melayan kemahuan diri and so on..Anyway aku still kena settle kan keje2 yang melambak ni..nanti kang dah MELETOP kelam kabut BOSS aku..Aku bukan apa kesian kat BOSS aku ni..nanti aku nak cuti 3 bulan...3 bulan beb bukan sekejap bagi seorang BOSS tapi sangat sekejap bagi seorang KULI macam aku nih...Begini sedikit sebanyak perbualan antara aku ngan BOSS baru2 ni:-

Boss:  Ehh..dah besar perut u..U nanti nak cuti bersalin berapa bulan?

Aku : Heheh..mestila besar BOSS..x kan makin kecik pulak (ni aku jawab dalam ati ya).
         Mmm..cuti 3 bulan BOSS..Kan skang dah bole entitle untuk 3 bulan..

Boss:  Aduh..Mampuh kering aku...Memang kena ambik 3 bulan ke?

Aku : Isy..orang tua ni alang2 org dah bagi amik je la (lagi sekali dalam ati ya) X lah wajib

Boss: Make sure u dapatkan pengganti untuk gantikan tempat u and make sure dia tau apa yang patut dia buat!!

Aku : Baik BOSS!...

Heheheh..masalahnya skang ni ada ke orang nak gantikan tempat aku ek..Dengan workload yang ada ni aku rasa kalo pun aku dapat pengganti, orang tu mesti surrender punyer..Anyway BOSS demi menjaga nama baik dan kredibiliti BOSS saya akan pastikan semua kerja yang tertangguh akan saya SETTLEKAN sebelum saya MELETOP..OK!!

Ok bagi memotivasikan diri aku di pagi yang indah lagi mulia ini jom sama2 kita enjoy lagu MUH Lalala Kerja..(eh..betul ke tajuk ni ha?!)..aku x dapat nak upload vids..korang google la sendiri lagu ni ek...HAHAHA!!

0 comments:

Post a Comment